Varmekabler

Velg varmekabler ved rehabilitering

22. sep. 2020

Rehabilitering er en perfekt anledning til å installere gulvvarme.

Det finnes flere løsninger med lav byggehøyde, som egner seg godt ved rehabilitering. For hvem ønsker vel å måtte gjøre fordyrende og tidkrevende inngrep som heving av terskler, tilpasning av dører og lignende? Rehabilitering kan utføres enten med vanlig, frilagt varmekabeltype eller med tynnere matteløsninger.

Hvorfor velge varmekabler som oppvarming

Elektrisk gulvvarme har mange fordeler. De er usynlig og opptar ingen veggplass. Varmen fordeles jevnt i rommet og gir et behagelig og komfortabelt inneklima. Det samler seg ikke støv ved varmekilden, og rommet kan innredes og brukes som du selv ønsker.

Raskt og enkelt å regulere

Et gulv med ettermontert gulvvarme er som oftest svært raskt og enkelt å regulere, i og med at varmekablene ligger høyt opp i gulvkonstruksjonen. Dette er ekstra positivt med hensyn til lavest mulig energiforbruk.

Styring

Lavtbyggende gulv er ideelle for termostatstyring med nattsenking/tidsstyring. Det anbefales bruk av gulvføler i våtrom.

MILLIMAT®

Varmekabelmatte som bygger kun 4,5 mm. Benyttes der gulvet kan heves maksimum 15 mm over eksisterende gulv.

MILLIMAT/100

MILLIMAT/150

MILLICABLE©/MILLICLICK®

Aluminiumsbelagt trinnlydsplate og varmekabel som bygger kun 8 mm.

MILLICABLE® 230V

MILLCLICK® plater

Tradisjonelle varmekabler

Har man anledning til å heve gulvet med opptil 30 mm, kan vanlige varmekabler med fordel også benyttes til rehabilitering.

TKXP, enlede varmekabel

TKXP/2R 230V, toleder varmekabelelementer 10W/m