Pressemeldinger 2013

Nexans-kabler styrker Sveriges jernbaneinfrastruktur gjennom avtale med Trafikverket

Sveriges jernbaneinfrastruktur vil få vesentlig styrket pålitelighet når Trafikverket, landets transportmyndigheter, inngår en ny rammeavtale med Nexans.

Mer...

Successful completion of Nexans’ rights offering of approximately 284 million euros

06.11.13 Mer...

Resultat tredje kvartal 2013 samt strategiske tiltak

15.10.13

Paris, 15. oktober 2013 – Nexans la i dag frem omsetning for tredje kvartal på 1.655 millioner euro ved faste metallpriser.

Standardiserte umbilical-løsninger fra Nexans til Statoil

Nexans er tildelt en Statoil-kontrakt til en verdi av 8 millioner euro. Kontrakten omfatter levering av statiske umbilicals til Gullfaks Rimfaksdalen-prosjektet i den norske delen av Nordsjøen.

Nexans' sjøkabler styrker Skottlands kraftinfrastruktur

Paris, 26. august 2013 - Nexans har blitt tildelt en kontrakt til en verdi av i overkant av 120 millioner euro av Scottish Hydro Electric (SHE) Transmission plc, for å levere og installere en undersjøisk kraftforbindelse som skal oppgradere kraftnettet mellom Kintyre i Argyll og Hunterston i North Ayrshire.

2013 First-Half Year Results

25.07.13

Paris, July 25, 2013 – The Nexans Board of Directors meeting on July 24, 2013, under the chairmanship of Frédéric Vincent, approved the Group’s consolidated financial statements for the first half of 2013.

Mer...

Nexans inngår kontrakt med OneSubsea om levering av kraft-umbilicals til ExxonMobils dypvannsfelt Julia i Mexicogolfen

Nexans er tildelt en stor kontrakt med OneSubsea på konstruksjon, produksjon og levering av en integrert kraft-umbilical-løsning med tilhørende termineringsutstyr til ExxonMobils utbygging av dypvannsoljefeltet Julia i Mexicogolfen.

Mer...

Nexans har fått kontrakt på produksjon av verdens dypeste DEH-system til Lianzi-feltet utenfor Angola / Kongo-Brazzaville.

Nexans er tildelt en kontrakt verdt 25 &nbps; millioner euro av Subsea 7, et av verdens ledende undervannsentreprenørselskaper, som tilbyr utvikling, produksjon og tjenester til offshore-industrien. Kontrakten gjelder utvikling og produksjon av et DEH-system (direkte elektrisk oppvarming) til rørledninger på havbunnen ved Lianzi-feltet, i et havområde delt mellom Kongo-Brazzaville og Angola.

Nexans' resultat første kvartal 2013

25.04.13

Paris, 25. april 2013 - Nexans kunngjorde i dag resultat første kvartal med en omsetning på 1.668 millioner euro, det vil si 1.130 millioner euro ved faste metallpriser. Tilsvarende tall for første kvartal 2012 var € 1.169 millioner euro - en organisk reduksjon på omlag 5,6%.

Mer...

Nexans får innpass i den malaysiske offshore-sektoren med ordre på umbilical til F29-utbyggingen

Nexans har vunnet innpass i malaysisk offshore-sektor gjennom en større kontrakt med Persada Engineering. Nexans skal levere en elektrohydraulisk umbilical til Sarawak Shell Berhads utbygging av F29-feltet.

Mer...

Nexans’ 2012 Registration document - Mixed Shareholders’ Meeting of May 14th, 2013

04.04.13

Nexans’ 2012 Registration document has been registered with the AMF (Autorité des Marchés Financiers) on April 3, 2013. Nexans Mixed Shareholders’ Meeting will be held on Tuesday, May 14th, 2013 at 3.00 pm in the Claude Levi-Strauss theatre of the quai Branly museum.

Nexans' årsresultat 2012

07.02.13

Paris 7. februar 2013 - Nexans' årsresultat 2012 ble godkjent på styremøte 6. februar under ledelse av Frédéric Vincent.

Mer...

Nexans enables ROV cables to work harder and longer

Nexans has launched an innovative range of remote operated vehicle (ROV) tether cables, known as Enable®, developed specifically to enable ROVs to work longer and harder by incorporating bending-optimized Dyneema® fibre as the strength member.

Nexans tildelt kontrakt på HVDC-kabelforbindelse i Canada

Nexans tildelt kontrakt på HVDC-forbindelse verdt over 80 millioner euro for vannkraftprosjekt i Canada.