Pressemeldinger 2009

Nexans gjør store fremskritt innen brannsikre kabler med lanseringen av isolerings-teknologien INFIT™

Og gjør at kabler er enkle å håndtere og installere.

Mer...

Nexans leverer spesialkabler til bagasjehåndterings-systemer til flyplasser verden over

Konsernet skal levere kraftkabler og kontrollkabler til terminaler.

Mer...

Nexans Norway skal levere kraftsjøkabler for 100 millioner euro til verdens største vindpark offshore

Høyspente kraftsjøkabler skal knytte verdens største vindpark til det britiske strømnettet

Mer...

Nexans tildeles kontrakt til en verdi av 26,5 millioner euro om å levere høyspente jordkabler til avsaltingsanlegg i Victoria i Australia

På dette prosjektet vil vi installere verdens lengste høyspente jordkabel som er godkjent for over 140 MW for Victorian Desalination Project in Australia.

Mer...

Nexans befester sin posisjon som Stokabs hovedleverandør av fiberoptisk utstyr til bredbåndsprosjekter

En ny to-årig rammeavtale.

Mer...

Nexans utvikler en spesialkabel for sensorer som overvåker områder utsatt for jordskred

Nexans-selskapet Cabloswiss samarbeider med det tekniske universitetet i Milano om PROMETEO-prosjektet for utforming, produksjon og levering av spesialiserte kabler for sensortilkobling.

Nexans skal levere 35 km sjøkabel til øya La Réunion

Nexans Norway har blitt tildelt en kontrakt verdt nesten 300 millioner kroner fra det franske selskapet EDF (Eléctricité de France). Fra sin fabrikk i Halden skal selskapet levere 35 km sjøkabel til den franske øya, La Réunion i Indiahavet.

Mer...

Nexans lanserer nye, kompakte koblinger for vindturbiner

Nexans Euromolds T-koblinger er beregnet på kompakte skillebrytere for å sikre optimal utnyttelse av begrenset installasjonsplass.

Mer...

Nexans vinner kontrakt på 50 millioner euro for sjøkabler til vindparkprosjektet LINCS

Nexans har vunnet en kontrakt for Centrica og skal designe, produsere og levere høyspente (HV) sjøkabler til vindparkprosjektet Lincs. Den nye vindparken skal bygges åtte kilometer utenfor kysten av England, øst for Skegness i fylket Lincolnshire.

Mer...

Nexans inngår en kontrakt på seks millioner euro med Sevmash om levering av isbestandige kabler til en oljeplattform i Barentshavet

Nexans skal levere ca. 850 km med kontroll-, instrumenterings- og kraftkabler

Resultater tredje kvartal 2009

22.10.09

Nexans today announced 2009 third-quarter sales of 1,267 million euros.

Nexans leverer 500 km kabler for flyplassbelysning

Nexans leverer ca. 500 km kabler til Cairo Engineering Equipment som skal brukes i den nye, tredje rullebanen som blir bygget på Cairo International Airport i Egypt.

Mer...

Nexans forsyner Alstom Transport med spesialkabler til Marmaray-jernbanen under Bosporos

Kontrakt til en verdi av 3,3 millioner euro om å levere 1350 km med spesialkonstruerte signalkabler og kraftkabler for lav spenning.

Nexans med ny kontrakt verdt 350 millioner kroner på kabel til vindpark

03.09.09

Nexans har fått nok en kontrakt på leveranse av kraftkabler til en offshore vindpark. Denne gangen gjelder det fase I av det belgiske prosjektet, Belwind Offshore Wind Park, lokalisert hele 46 km utenfor Zeebrugge.

Mer...

Nexans tildeles viktig kabelkontrakt for togsett til den nye undergrunnsbanen i Mumbai

01.09.09

Nexans skal levere 932 km med kraft-, styrings- og datakabler og blir eneleverandør av ombordkabler til 16 togsett til undergrunnsbanen i Mumbai.

Mer...

Nexans introduserer ny fibersvitsjmodell for vindturbiner

Et nytt tilskudd til WINDLINK®-serien med høyytelsesløsninger for vindturbiner: iSwitch G 1043E inngår nå i Nexans' omfattende serie med Ethernet-svitsjesystemer.

Mer...

Nexans inngår viktig rammeavtale med BP Exploration & Production Inc.

25.08.09

Rammeavtale om flere umbilical-prosjekter på store vanndybder i Mexicogolfen kan være verd opptil USD 300 millioner.

Mer...

Nexans tildeles kontrakt på 15 millioner euro for å levere kraft landkabler for å styrke Mumbais infrastruktur for kraftoverføring

Tre kretser med 220 kV PEX*-landkabler vil gi ekstra kapasitet til kraftoverføring i Indias største by.

Nexans Norway tildelt umbilical-kontrakt fra Petrobras verdt rundt 300 MNOK

Oslo, 27. juli, 2009: Nexans Norway skal designe, produsere og levere over 65 km umbilicals som skal installeres på vanndyp ned til 1500 meter på Tambaú og Uruguá-feltene, som ligger i Santos Basin, rundt 200 km ut for Rio de Janeiro i Brasil.

Mer...

Nexans tildeles Petrobras-kontrakt til en verdi av 33,5 millioner om å levere undersjøiske umbilicals til Tambau og Urugua, gass- og oljefelt på store vanndybder i Brasil

Nexans skal utvikle, produsere og levere over 65 km med umbilicals, som skal installeres på vanndybder opptil 1500 meter.

Mer...

Lavspentkabler fra Nexans gir strøm til det nye bioetanolanlegget BioWanze i Belgia

For et industriprosjekt i så stor skala legger Nexans vekt på driftsmessig dyktighet og tjenestekvalitet.

Mer...

Nexans lanserer det nye merkenavnet FLAMEX® for høyytelses kabelløsninger beregnet på rullende materiell

FLAMEX-serien dekker alle produktseriene.

Mer...

Nexans inngår kontrakt om kabler til bakkebelysning ved King Abdulaziz International Airport i Jidda i Saudi-Arabia

Mer...

Nexans inngår kontrakt til en verdi av 2 millioner euro om å levere kraftkabler til Tunisias nye flyplass i Enfidha

Nexans lanserer ICEFLEX®

Dette er det første fullstendige sortimentet av halogenfrie sjø- og offshore-kabler som tåler ekstreme, arktiske temperaturer ned mot –50 °C

Mer...

Kontrakt på kabler til havmøllepark

Oslo, 2. april, 2009: Nexans Norway styrker sin posisjon innen fornybar energi og er tildelt kontrakt for leveranse av 81 km infield-kabler samt elektrisk utstyr til Sheringham Shoal havmøllepark.

Sjøkabel gir strøm til Pemba

27.03.09

Oslo, 17. mars, Nexans Norway har signert en kontrakt med myndighetene på Zanzibar for levering og installasjon av 75 km kraft sjøkabel som vil gi strøm til Pemba – den nest største øya i Zanzibar-øygruppen.

Norsk fiber sjøkabel til Karibia

Nexans Norway har inngått avtale med Global Marine Systems Ltd. om leveranse av en fiberoptisk sjøkabel på over 1300 km, fordelt på 21 segmenter, som skal gå mellom Trinidad & Tobago og Surinam via Guyana. Kabelen skal produseres ved Nexans’ fabrikk på Rognan i Nordland.

Mer...

Miljøvennlig og effektiv røroppvarming til BP

BP Norge har tildelt Nexans Norway AS en kontrakt på direkte elektrisk oppvarming (DEH) av rørledningen på Skarv-feltet.  Total kontraktsverdi er 100 MNOK. Nexans Norway er eneste leverandør på markedet med erfaring av denne unike teknologien, og har så langt levert systemer til hele 17 rørledninger.