Markedsutfordringer

På grunn av stadig lavere inntekter fra talekommunikasjon, teknologiske fremskritt og økende forventninger fra kundene legger telekommunikasjonsbransjen nå om virksomheten sin gjennom ulike strategiske investeringer verden over.
 
Asia, Amerika og Europa fortsetter satsningen på høyere datahastighet for større deler av befolkningen. Samtidig venter utviklingsland som har tatt spranget direkte over til mobile tjenester, ivrig på muligheten til å ta i bruk nye bredbåndstjenester.
 
I neste fase vil trippelnett, som kombinerer talekommunikasjon, TV og Internett på én høyhastighetsplattform, tas i bruk over hele verden.
 
Denne teknologien vil etter hvert etterfølges av "Quadruple Play", som innebærer sømløs integrasjon mellom kabelnett, trådløse nett og mobilnett.
 
Dette er årsaken til at teleoperatører har et presserende behov for å ta nytte av eksisterende infrastruktur og omkonfigurere sin kobberbaserte og fiberoptiske infrastruktur.
 

Hvilke forventninger har teleoperatører og produsenter av originalutstyr til kabelprodusenter:

  • Et komplett sortiment av telekommunikasjonsprodukter fra én erfaren leverandør
  • Kjennskap til kundens konkrete behov, basert på både geografi og lovgivning 
  • Teknisk- og markedsføringsmessig ekspertise som skaper nytteverdi
  • Enkle og progressive oppgraderinger til høyere datahastigheter, både xDSL og FTTx
  • Mulighet til å nå abonnenter som tidligere var utilgjengelige
  • Optimaliserte priser på kvalitetsprodukter
  • Produkter som er pålitelige gjennom hele levetiden og har høy tjenestekvalitet (QoS)
  • Innspill til design, nettkonfigurasjon og vedlikehold
  • Forhåndstesting av komplette telekommunikasjonsløsninger
  • Enestående service og leveringsevne
  • Gjenvinningsordning og miljøbevissthet
 
Telecom Network phone

For å svare på disse utfordringene, tilbyr Nexans et bredt utvalg kabler og tilbehør for alle typer infrastruktur for telekommunikasjonsnett.